می دانم می آیی ...

وبلاگ معتقدین به بازگشت حضرت امام موسی صدر (حفظه الله)

می دانم می آیی ...

وبلاگ معتقدین به بازگشت حضرت امام موسی صدر (حفظه الله)

روز دیدار نزدیک است : امام موسی صدر به زودی آزاد می شود

  

شهریور 1357 . فرودگاه بیروت ، امام موسی صدر درحال عزیمت به لیبی. این آخرین تصویر از امام موسی صدر است.  

وزیر امور خارجه لبنان که برای شرکت در اجلاس غیرمتعهد ها به تهران سفر کرده است، روز سه شنبه در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های داخلی تاکید کرد امام موسی صدر به زودی آزاد می شود . اما او توضیح بیشتری در این باره ارایه نکرد.

خبرنگار جام جم آنلاین در تماس با داماد امام موسی صدر صحت خبر ارایه شده از سوی وزیر خارجه لبنان را جویا شد. 

« مهدی فیروزان» گفت: ‌پس از تشکیل هیات مشترک لیبیایی- لبنانی ، تحقیقات میدانی گسترده ای برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر آغاز شد.

وی افزود: نتیجه این تحقیقات که به صورت مستند به مقامات لبنانی تسلیم شده است نشانگر این حقیقت است که امام موسی صدر زنده است. 

وی تاکید کرد که خانواده امام موسی صدر خود را برای استقبال از او آماده کرده اند. 

در همین حال دفتر جنبش امل لبنان در تهران به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش بیانیه‌ای منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، در متن این بیانیه آمده است :  

امام و دو همراهش در قید حیات بوده و در لیبی به سر می‌برند و این مساله منوط به برانگیخته شدن همت مسوولان لیبیایی برای تسریع و تلاش بیشتر آنان در خصوص اقدامات قضایی و امنیتی می‌باشد.

سخنان رباب صدر، خواهر امام موسی صدر درباره زنده بودن امام موسی صدر نیز که در گفت وگویی تلویزیونی که چند روز پیش انجام شد، به اطلاعات مؤکد و موثقی بازمی گردد و دلایلی قاطع دارد که به زودی در روزهای آینده یا حداکثر چند هفته آینده اعلام خواهد شد. 

این سخنان در حالی مطرح شده که  در ماههای اخیر درباره این پرونده اظهارات شایعه وار بسیاری شده است که به سیر تحقیقات و سری بودن آن زیان بسیاری وارد کرده است.

سفر رسمی اخیر وزیر دادگستری لیبی، علی حمیده عاشور که در بعدازظهر روز پنجشنبه دوازدهم ژوئیه گذشته صورت گرفت، برای تأکید بر این بود که آنچه درباره وجود جسدهایی مربوط به امام موسی صدر و دو همراهش گفته شده به هیچ وجه صحیح نیست و طرف لیبیایی دچار سوء تفاهم و اشتباه شده بوده است. و بعد از نتایج تحقیقات دی.ان.ای حکومت لیبی از این سخن بازگشته است و رئیس مجلس انتقالی، مصطفی عبدالجلیل نیز آنچه را درباره این موضوع گفته بوده است، نفی کرده است.  

همچنین حسن الشامی، دبیر کمیته رسمی پیگیری قضیه امام موسی صدر با اشاره به اینکه سخنانی که درباره جسد یا لباسهایی مربوط به امام صدر یافت شده است، همه بی اساس بوده است و طرف لبنانی به صورت علمی این مطلب را اثبات کرده، افزود: «ما اطلاعاتی به دست آورده ایم که معتقدیم بسیار ارزشمند است و با اطلاعات طرف لیبیایی همخوانی دارد و همچنین سرنخ هایی به دست آمده که فعلاً آنها را به علت سری بودن تحقیقات نمی توانیم منتشر کنیم.»
او در گفت وگویی تلویزیونی اضافه کرد: «ما همچنان بر مواضع خود تأکید می کنیم. احتمال بسیار وجود دارد که امام و دو همراهش در مکانی نامعلوم زندانی باشند زیرا لیبی کشوری پهناور است و احتمالاً این سه یار در مکانی که دور از دسترس حکومت لیبی است به سر می برند. ما ایمان داریم به اینکه امام صدر زنده است زیرا عمر به دست خداست و ثابت شده است که امام لیبی را ترک نکرده و هیچ دلیلی که وفات امام را ثابت کند، وجود ندارد.»

منابع مسئول این پرونده همچنین اعلام کرده اند: «ادله محکم و موثقی هست که بر وجود امام صدر در یکی از زندان های لیبی تا اواخر دهه 1990 و آغاز سال 2000 تأکید می کند. و هیچ دلیل یا سرنخی که نشانگر زنده نبودن امام صدر باشد تا به امروز وجود ندارد و ایشان اکنون در 84 سالگی به سر می برد.»
این منابع در نهایت افزوده اند: «ما سرنخ هایی جدی و تازه ای داریم که به زودی پس از کامل شدن آنها را اعلام می کنیم که به کشف حقایقی مفید درباره قضیه امام و دو همراهش منجر خواهد شد. با تأکید بر اینکه شرط کمیته لبنانی و خانواده امام صدر و دو همراهش جست وجوی لیبی برای دستیابی به زندان های کشف نشده است و اینکه با تمام توان آماده ادامه همکاری‌اند.»

منابع:  

1. اعلام نتیجه تحقیقات مشترک لیبی و لبنان: امام موسی صدر زنده است

2. دلیلی بر زنده نبودن امام صدر نیست / سرنخ های تازه از قضیه امام موسی صدر

3.امام موسی صدر زنده است 

4.سخنانی که درباره یافتن جسد یا لباس امام موسی صدر بیان شده بود، صحیح نبود

نظرات 2 + ارسال نظر
وصال شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:36 ب.ظ http://rej3at-e-sadr.blogfa.com

غم مخور ایام هجران رو به پایان می رود
این خماری از سرِ ما میگساران می رود

پرده را از روی ماه خویش بالا میزند
غمزه را سر میدهد غم از دل و جان می رود

بلبل اندر شاخسار گل هویدا می شود
زاغ با صد شرمساری از گلستان می رود

محفل از نور رخ او نور افشان می شود
هرچه غیر از ذکر یار از یاد رندان می رود

ابرها از نور خورشیدِ رُخش پنهان شوند
پرده از رخسار آن سرو خرامان می رود

وعده ی دیدار نزدیک است یاران مژده باد
روز وصلش می رسد ایام هجران می رود

.ممنون چه شعر به جا و زیبایی

وصال شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:42 ب.ظ http://rej3at-e-sadr.blogfa.com

سلام
ولله الحمد
خوش خبر باشی ای نسیم شمال
که به ما می رسد زمان وصال
ممنون برادر! چشم همه یاران صدر روشن به وصال محبوب إن شاء الله
این طور که شما خبر می دهید قلبمان چند لحظه ای از حرکت ایستاد... حداقل کمی آهسته آهسته تا آدرنالین خونمان فرصت ابراز وجود یابد
روح از جسممان مفارقت می کند به وصال یار نمی رسیم ها!!!





یا برید الحمی حماک الله مرحبا مرحبا تعال تعال

امیدواری میدهیم به عاشقان امام ولی آنقدر قلبمان ظرفیت دارد که آماده شنیدن هر خبری باشیم، انشاالله که خبر خوش باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد