می دانم می آیی ...

وبلاگ معتقدین به بازگشت حضرت امام موسی صدر (حفظه الله)

می دانم می آیی ...

وبلاگ معتقدین به بازگشت حضرت امام موسی صدر (حفظه الله)

وزیر خارجه لبنان : من به یقین رسیدم که امام موسی صدر زنده است

به گزارش اسلام تایمز به نقل از روزنامه الدیار لبنان، "عدنان منصور" وزیر خارجه لبنان در گفتگو با شبکه تلویزیونی " ان بی ان" تاکید کرد: من به یقین رسیدم که امام موسی صدر و دو تن از همراهانش در قید حیات هستند.

وی در ادامه گفت: مقامات لیبی در این حال آمادگی خود را برای پاسخگویی اعلام و پیگیری قضیه امام موسی صدر به طور جدی تاکید کردند.

"عدنان منصور" خاطر نشان کرد: ما به این باور رسیدیم که سه شخصیت مورد نظر یعنی امام موسی صدر و شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین در حال حاضر زنده و در یکی از زندان های لیبی محبوس هستند.

وی در ادامه اظهارات خود افزود: در لیبی بازداشتگاه ها و زندان های زیادی است که در دست هواداران رژیم سابق است و این زندان ها از طرابلس بسیار دور است.

عدنان منصور افزود: زمان دقیقی را نمی توان برای رسیدن به حقیقت تعیین کرد اما این زمان بسیار نزدیک است. 

منبع

الجریده کویت : امام موسی صدر در زندانی در "سبها"ی لیبی زنده است

روزنامه کویتی الجریده نوشت امام موسی صدر از رهبران شیعیان لبنان که با توطئه سرهنگ معمر قذافی از بیش سی سال پیش ناپدید شده در زندانی در شهر سبهای لیبی زنده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، بنوشته این روزنامه با توجه به هرج و مرج به وجود آمده در لیبی و پس از جدایی شماری از افسران ارتش و نیروهای امنیتی لیبیایی و پیوستن آنها به تظاهرکنندگان مخالف سرهنگ قذافی ، گزارشهای تأیید نشده ای وجود دارد که نشان می دهد امام موسی صدر بنیانگذار جنبش امل لبنان در لیبی زنده است .

اطلاعات متعددی از شماری از افسران لیبیایی ناراضی به دست آمده است که نشان می دهد امام موسی صدر در یکی از زندانهای شهر "سبها" در لیبی زندانی است . 

 

منبع

سفیر ایران در لبنان : معتقدیم امام موسی صدر زنده هستند

روزنامه خراسان - مورخ شنبه 1390/10/10 شماره انتشار  18019  : 

 

سفیر ایران در لبنان درباره پی گیری مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر اعلام کرد: کمیته های پی گیری این موضوع در لیبی به دنبال مکانی هستند که امام موسی صدر و همراهانشان در آن جا در زندان هستند. دکتر غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفت وگو با خراسان، با بیان این که کمیته های پی گیری و تحقیق ایران و لبنان از سوی وزارت خارجه دو کشور به صورت جداگانه در این باره تشکیل شده است، اظهار داشت: درخواست جدی ایران و لبنان درباره مشخص شدن وضعیت امام موسی صدر به شورای انتقالی لیبی و مقامات لیبیایی اعلام شده است.هم اکنون نیز این کمیته ها در مرحله تحقیقات برای پیدا کردن مکانی که امام موسی صدر و دو تن از همراهانشان در آن جا در بندند، هستند.وی اظهار داشت: لیبی همکاری های لازم را با این کمیته ها داشته است.وی در پاسخ به این سوال که آیا امام موسی صدر در قید حیات هستند یا خیر؟ گفت: ما معتقدیم امام موسی صدر زنده هستند و بر این اساس پی گیری ها انجام می شود.  

 

منبع

روزنامه السفیر لبنان: امام صدر به طور قطعی تا سال 1994 زنده بوده

روزنامه السفیر لبنان به اشاره به دیدارهای دو قاضی لیبیایی در لبنان نوشت که بر اساس اطلاعات قطعی امام موسی صدر تا سال ۱۹۹۴ زنده بوده و برخی دیگر از شواهد نشان می دهد که وی در جریان حمله ناتو به لیبی برای براندازی رژیم قذافی نیز زنده بوده است.
طرف لبنانی تاکید کرده است که اگر امام موسی صدر و دو همراه وی زنده باشند، عامل زمان در این مورد خیلی با اهمیت است و هر تاخیری می تواند به این مسأله ضربه بزند، اما اگر زنده نباشند نیز باید تحقیقات در این مورد به پایان برسد و حقیقت اعلام شود.

سیدحسن نصرالله: ما معتقدیم امام صدر همچنان زنده است

  

سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب الله لبنان) : "پس از سفر امام موسی صدر به لیبی ، دیگر اثری از ایشان دیده نشد و لیبی ها چیزی در این باره نگفتند. ما معتقدیم امام صدر در لیبی است و از لیبی خارج نشده و همچنان زنده است و ما هیچ دلیلی بر شهادت ایشان نداریم."

 

لینک منبع

مرحوم آیت الله شاه آبادی (ره) : امام موسی صدر زنده اند

 

...برخی نقل قولها از عارف بزرگ مرحوم آیت الله شاه آبادی (ره) پیرامون زنده بودن امام موسی صدر مدیر مسئول " بی باک" را بر آن داشت تا در دیداری که با معظم له داشت (پیش از درگذشت ایشان در دیماه سال جاری) از وی پیرامون وضعیت امام موسی صدر سئوال کند که حضرت آیت الله شاه آبادی در پاسخ به این سئوال با لبخند و شعف خاصی فرمودند:  

" بله ایشان زنده اند و بزودی درب زندان باز خواهد شد و ایشان آزاد می گردند"

گفتنی است، این عارف وارسته چندی پیش و در حاشیه درس اصول اعتقادات خود در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت امام موسی صدر، نکات جالبی را اشاره فرموده بودند.

سؤال مطرح شده این بود: " از شما نقل شده است که فرمودید آیت الله صدر زنده است. آیا این نظر متعلق به شماست و دیدگاه شما در این باره چیست؟ " که معظم له اینگونه پاسخ فرمودند:

" البته باید مساله قذافی حل شود. باید از مقام خودش خلع شود، اگر چنین شد راه درست کردن این امر یعنی آزادی ایشان آسان می شود. در این صورت دیگر قذافی حاکم نخواهد بود و ما می توانیم به خواسته های خود برسیم. یعنی ولی مسلمین با نفوذ در آن مملکت ایشان را به وطن بر می گردانند. تا قذافی آنجاست نمی توان کاری کرد. وقتی حکومت آنجا دست مردم مسلمان افتاد، آن وقت است که ولی مسلمین می تواند اقدام برای برگرداندن ایشان داشته باشد. قذافی مهره اسرائیل است و اسرائیل نمی خواهد که ایشان آزاد شود؛به خاطر نفوذی که ایشان در جهان اسلام دارد بر علیه اسرائیل. ولی وقتی مردم پیروز شوند دیگر اسرائیل و دشمنان اسلام راهی برای اعمال نظرشان در آنجا نخواهند داشت و نمی توانند دیگر کاری بکنند. مثل پس از انقلاب ایران که دیگر اراده آن ها نافذ در اداره و تصمیمات کشور ما نیست. نظر ما اینست که ایشان زنده اند و رو به ایران و مسافر ایرانند و دشمنان نمی توانند کاری کنند و بالاخره با پیروزی مردم لیبی، در زندان ها باز خواهد شد و همه زندانیان سیاسی خصوصا ایشان به وطن باز خواهند گشت. از خدا باید خواست که ایشان را صحیح و سالم به ما باز گرداند، انشالله." 

 

به نقل از : http://sadr313.blogfa.com/post-171.asp