می دانم می آیی ...

وبلاگ معتقدین به بازگشت حضرت امام موسی صدر (حفظه الله)

می دانم می آیی ...

وبلاگ معتقدین به بازگشت حضرت امام موسی صدر (حفظه الله)

سرود "شمسک یا موسی الصدر"

 اجرای سرود زیبای "شمسک یا موسی الصدر" توسط دختر لبنانی غفران رضا أخضر

لینک به ویدئو 

روزی قریب می‌دوَد...

تا دامنِ خزان؛
گردابِ شایعه؛
بر گِردِ مردابِ دروغ و آزشان  نشست
برخی کسان،
ناکسان شدند و این صلیبِ غم شکست


با تیغِ مصلحت‌کُشِ عافیت‌طلب
بر جانِ یارِ بی‌یاورِ تضحیه‌طلب

گفتند قصه‌ای و خواندند مویه‌ای
بستند ترمه‌ای و کِشتند دانه‌ای

گفتند قندِ شیرین حیات ما
نیست دیگر حتی لحظه‌ای در میانِ ما


حاشا که شب‌تابِ مستِ کوچه‌ها
حیا نکرد و گُم نگشت از نور این ستاره‌ها

از نگاهِ پرحیای این همه چشم‌ انتظارها
حورای عاطفه، صدر سریر روزگارها


راستی؛ شما ای مردانِ کار و زارها!
حرف حساب ما چه است در این سال‌ها
موسای ما مسیحا دم است و زنده در چال‌ها
مرد باشید و معترف گردید بر این زارها

 
برگِرد این دل‌های ریش و فغان و دردها
نوش نیستید، نیش هم مباشید ای نابکارها


قصه‌ی یوسف و مصر و کنعان و حِرمان‌ها
بر ما دوباره باید نوشت در این روزگارها
روزی قریب می‌دَود از پس این فراق‌ها
روزی همه نور و سرور و شکستن جام‌ها
آغوش موسای مسیح است و بوسه و سازها
اشکِ شوقِ وصلِ صدری مسلکان و یارها


۹۱/۰۱/۱۵
شاعر : سعید اشیری

افزایش امیدواریها برای یافتن امام موسی صدر

داماد امام موسی صدر گفت: در همان سفری که به لیبی داشتم، یکی از انقلابیان لیبی که از قبیله عبدالله سنوسی (که هنوز به لیبی مسترد نشده است) بود می‌گفت که من با سنوسی صحبت کرده‌ام. او گفته است قذافی امام موسی صدر را به من سپرد و گفت او را به جنوب لیبی ببر و به رئیس تشکیلاتی به نام «نصر» تحویل بده. او می‌گوید من امام را به جنوب بردم و تحویل دادم.
مهندس فیروزان افزود: این ماجرا متعلق به هفت هشت سال پیش است و بنابراین، ما اطلاعات موثقی داریم که امام در روزهای بعد از ربوده شدن به شهادت نرسیده‌اند و فرضیه‌ای که سالها مطرح بوده که در همان روزهای اول اسارت این اتفاق افتاده است، رد شده است. 

مهندس فیروزان افزود: تا کنون زندان‌بان‌های بسیاری از اماکنی که امام در آن نگهداری می‌شده‌اند، شناسایی و با آنان گفت‌وگو شده است. 

 

منبع : امام صدر نیوز

دانلود مستند "السید المغیّب" (سید گمشده) محصول 2005 لبنان

 

 

حدود پنج سال پیش استاد ارجمند آقای دکتر کمالیان مصاحبه ای کرده بودند با روزنامه ایران و در آن از عدم توجه مسئولین به موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر گله کرده بودند که به خاطر همین انتقادات این بخش از مصاحبه هیچوقت زیر چاپ نرفت(!)، در این بخش دکتر کمالیان از مستندی حرف میزند که آن موقع آقای أیمن زغیب کارگردان لبنانی درباره زندگی امام موسی صدر در دست تهیه داشت و از تمایل او برای برقراری ارتباط با آقای احمدی نژاد میگوید : 

 

" ...در تابستان سال 84 و قبل از اینکه آقای احمدی‌نژاد کارش را رسما آغاز کند، روزی آقای ایمن زغیب کارگردان خوش‌ذوق تلویزیون المنار لبنان با من تماس گرفت. این آقای ایمن زغیب کارگردان همان مجموعه مستند و زیبای امام خمینی است که بهار امسال از شبکه اول سیما پخش شد. او مجموعه‌ای دیگری در باره امام صدر در دست تولید داشت که قبل از پیروزی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات، مونتاژ آن را تقریبا به پایان برده بود. با این حال پس از پیروزی آقای احمدی‌نژاد فکر کرده بود که شاید مناسب باشد در باره ادامه روند پیگیری مسأله امام صدر در دولت جدید با ایشان هم صحبتی داشته باشد. چه بسا حرف‌های خوبی مطرح شود که در فیلم قابل استفاده باشد. به همین دلیل به من زنگ زد و مشورت کرد. من هم تأیید و او را تشویق کردم. در همین ارتباط با یکی از دوستان روزنامه کیهان که با آقای احمدی‌نژاد رابطه داشت، تماس گرفتم. توسط او به آقای جوانفکر متصل شدم و موضوع را منتقل کردم. پاسخ آقای جوانفکر که خیلی هم صریح ادا شد این بود: «مسأله امام موسی صدر به هیچ وجه جزو اولویت‌های آقای احمدی‌نژاد نیست! آقای احمدی‌نژاد فعلا کارهای مهمتری دارند و وقت ندارند به این‌گونه مسائل بپردازند»!..." 

 

بله و این چنین بود که مثل همیشه پرونده امام صدر در بایگانی دولت ماند... و اما آن مستندی که آقای زغیب در سال 84 ساخت هیچگاه به طور کامل از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نشد که البته دلیل آن هم با توجه به حضور برخی چهره های خاص در میان مصاحبه شدگان واضح به نظر میرسد. به همین دلیل مناسب دانستم در این پست لینکهای دانلود کامل این مستند را که شاید کاملترین مستندی باشد که تاکنون درباره حضرت امام موسی صدر ساخته شده با شما دوستانی که احیانا آنرا ندیده اید به اشتراک بگذارم. البته متاسفانه نتوانستم نسخه فارسی این مستند را پیدا کنم، نسخه موجود برای دانلود به زبان اردو است با زیرنویس انگلیسی.  

 به امید آزادی امام دربندمان.

  

السید المغیّب (سید گمشده)

  • تولید کننده : مرکز بیروت الدولی لإنتاج و التوزیع الفنی / لبنان
  • زمان فیلم : 172  دقیقه
  • سال تولید : 2005
  • کارگردان : أیمن زغیب
  •   
    >>>لینکهای دانلود این مستند در سه بخش  :